Образ ідеального співробітника

Образ ідеального співробітникаЯкий він, цей звір небачений? У кожної культури образ свій, як кажуть. Але загалом усі мислять в одному напрямку.

Збірний образ ідеального співробітника: не хворіє, не п'є, не курить, на робочому місці живе і грошима не цікавиться. А ще він — герой офісних легенд, мрія фанатиків від культу світових утопій, і у природі немає у принципі. Тому спробуємо виявити основні характеристики реальніших персонажів, які максимально близькі до ідеалу будь-якого наймача.

Ринок праці - хрестоматійний приклад старої приказки про продавців та покупців.

Здобувачі прагнуть високої оплати праці та запаморочливих перспектив, часто ненав'язливо прикрашаючи свої досягнення та можливості. Роботодавці ж у свою чергу намагаються заощадити буквально на всьому, у тому числі й на хороших спеціалістах, застосовуючи у процесі співбесід всілякі прийоми створення у претендента відчуття тривоги та невпевненості, а за ними — і зниження планки у графі «зарплатні очікування»… Тут у кожного своя правда, і нарікати на це безглуздо.

Поговоримо про те, яким бачить середньостатистичний роботодавець ідеального співробітника, на якого не шкода часу, ані пристойної зарплати.

Отже, ви станете справжньою знахідкою у тому випадку, якщо:

- грамотні; елементарні огріхи орфографії здатні затьмарити буквально з першого погляду масу ваших переваг. Причому зовсім не в доброму значенні затьмарити. Ваше резюме може тактовно і делікатно натякати, що ви другий Абрамович у плоті, просто джерело можливостей і креативу, і нехай розверзнеться земля під ногами того, хто прогавить шанс вас пристосувати на своє благо і процвітання, але…. Але якщо ці дифірамби будуть елементарно неписьменно написані — се ляві. Розраховувати на те, що читати їх буде людина, далека від орфографії, не доводиться. Так що не полінуйтеся і постарайтеся не вдарити обличчям у бруд. Зрештою, завжди можна закликати на допомогу функцію рецензування, якщо граматика вперто кульгає.

- знаєте іноземні мови; хоча б один. Це вже є бонус. І, вибираючи між вами та фахівцем з аналогічним досвідом та освітою, але без знання мови, перевагу віддадуть, швидше за все, вам. Бо знання мов — це благо в перспективі, навіть якщо ви претендуєте на посаду молодшого кінолога у сибірській глушині. Чи чули колись про посаду, яка називається «кава-леді»? До обов'язків входить саме те, про що йдеться у самій назві — готувати та подавати каву. А також чай, коктейлі та закуски для персоналу та партнерів по бізнесу. Так ось, уявіть собі – одну з бажаних навичок, яку роботодавці очікують знайти у резюме на цю вакансію – знання англійської мови!

- маєте навички роботи на комп'ютері; взагалі, якщо вже бути гранично відвертими, на даний момент це навіть не очікування роботодавця від потенційного співробітника. Це - само собою зрозуміле. Рідкісний наймач не буде здивований, якщо претендент на вакантну посаду таких навичок не має. Це в далекі 90-і при прийомі на роботу претенденту влаштовували тест-драйв перед монітором, щоб упевнитися в його знаннях і вміннях. Нині впевнені навички користування ПК — обов'язкові та незаперечні;

- є таке новомодне поняття - "soft skills". Якщо російською — так звані «м'які навички», соціальний інтелект та соціальна компетентність. Іншими словами — уміння спілкуватися з клієнтами та колегами, взаємодіяти з колективом, позитивний настрій, оптимізм тощо. Загалом високий рівень здатності до ефективної та комфортної комунікації. Так от, якщо ви ненав'язливо продемонструєте свою здатність до такої комунікації — вам це зарахується;

- Вмієте грамотно викладати свої думки в усній формі; ви можете скільки завгодно бути душею компанії і своїм у дошку, віртуозно замовляти зуби як досвідченим гопникам, так і істеричкам в жіночих магазинах у день фінального розпродажу, АЛЕ!! Але при цьому апріорі повинні говорити милозвучно і правильно. Бувало з вами таке: дивишся на людину — і радіє душа. Поки що ця людина мовчить. А як заговорить. Краще б мовчав. А тепер уявіть, що вам його потрібно прийняти на роботу, після чого щодня бачити та чути. Та ще перспектива.

І справа тут зовсім не в мірі томності голосу - справа саме в манері пояснення. Про це треба пам'ятати завжди;

- Наявність досвіду; звичайно, з одного боку це абсурдно — якщо скрізь потрібні досвідчені співробітники, то де ж ними (тобто досвідченими співробітниками) ставати? Але що є, тобто. При цьому фанатизм тут теж не вітається — якщо в резюме вказано попередні місця роботи кандидата, і список цей довгий і тернистий, як шлях до зірок – це, погодьтеся, насторожує;

- Вміння гранично точно розмежовувати роботу і все інше. Ваше особисте життя завжди має перебувати у стані недоторканності з боку вашої роботи та навпаки. Це – запорука особистої гармонії. А заразом — свідчення високого рівня професіоналізму.