Як зробити кар'єрний ривок у несприятливих ринкових умовах?

 

Як зробити кар'єрний ривок у несприятливих ринкових умовах?
Криза - зірковий шанс заявити про себе для тих, хто вважав себе недооціненим. І не лише для них. На що наголошувати, щоб зробити кар'єрний ривок у несприятливих ринкових умовах?

Творець Міккі Мауса ніколи не знаходив підтримки в середовищі професіоналів, був новатором у технологіях та в бізнесі, завжди ставив на карту все що мав, спочатку регулярно розоряючись. Уолт Дісней зробив карколомну кар'єру під час світової економічної кризи 30-х. Тоді Рузвельт перетворився на великого президента, а невідомий історик Джеймс Траслоу написав свою безсмертну «Американську мрію», яка стала символом нової епохи і визначила шлях розвитку нового світу як мінімум на 80 років наперед.

Криза знищує неефективні бізнеси та позбавляється неефективних працівників. Кар'єру за умов кризи зробити можуть одиниці, але закласти фундамент успішної кар'єри під силу кожному. Завдяки професіоналізму, рішучості та роботі на знос.

У вісім років він розносив газети, а у шістнадцять вирушив на фронт шофером санітарної машини. Коли йому було 28, почалася Велика депресія і... він прославився на всю Америку, розбагатів, ставши через деякий час засновником цілої кіноімперії.

Мінус скромність плюс корисність

Згідно з дослідженнями компанії Interbrand і BusinessWeek, репутація - це актив вартістю до 70% ринкової капіталізації компанії. Причому як ринкового гіганта, а й «невеликого підприємства» імені себе. Тому гучне ім'я – одна із застав успіху менеджера під час кризи. Зробити собі його можна, позбувшись вади під назвою «скромність». «Основною негативною особливістю такої скромної поведінки є необґрунтована упевненість у тому, що професійні успіхи помітні на ринку без додаткових зусиль», - коментує Андрій Кардаш, голова представництва компанії WardHowell в Україні.

Його рецепт простий - геть мовчанку та замкнутість, підвищуйте PR-активність, товаришуйте з журналістами, розповідайте про свої успіхи. Однак це правило спрацьовує в основному для топів, оскільки чутки поширюються через ЗМІ, і про досягнення лінійного менеджера у виданнях навряд чи писатимуть.

Також символом майбутнього часу бізнес обере «корисність». У разі кадрового голоду власники дивилися якість роботи крізь пальці. Помилки у стратегії, відверта відсутність лідерських якостей у керівників та завищена самооцінка компенсувалися порівняно дешевими та легкодоступними грошима, перевиконанням планів продажу, екстремальним зростанням ринкової капіталізації та загальною ейфорією.

Жорсткість + нестандартне рішення

Зважившись приборкати кризу, потрібно пам'ятати, що вона прихильна до жорстких людей з активною життєвою позицією, заповзятливих і гнучких, які змогли відмовитися від шаблонного мислення.

Багато роботодавців сьогодні зацікавлені у залученні таких tough управлінців. Саме ця якість дозволить ефективно управляти компанією в умовах лімітованих бюджетів, недружнього конкурентного середовища, обмеженого доступу до джерел фінансування та падіння споживчого попиту, іншими словами, в умовах атмосфери агресії та загальної недовіри на ринку.

Головне, щоб ця жорсткість не мала деструктивних наслідків у розвиток компанії.

Критерії успіху у кризовий період

Найчастіше в умовах кризи успіхом для менеджера є не принесення нечуваних прибутків, а елементарне утримання компанії на плаву. «Я вважаю, що людина, яка ставить завдання зробити собі кар'єру в період кризи, ніколи з нею не впорається, тому що виграти від кризи може лише той, хто вже має ім'я, – продовжує Оксана Горілей, директор компанії ITT Консалтинг. - Йдеться про сформовану особи з досить чіткими знаннями та розумінням ситуації, ім'я якої означає багато для її колег та підлеглих». У пам'яті ще свіжий спогад про бізнес-подвиг Джона Тейна - генерального директора інвестиційного банку MerrillLynch, який у вересні врятував свій банк від краху, а акціонерів - від розорення.

Тейну вдалося протягом рекордно швидкого терміну (двох днів) укласти угоду про продаж компанії за млрд. BankofAmerica, який перебував у стійкішому становищі, ніж будь-який з інвестбанків США. Такий хід дозволив не лише не допустити розпаду бізнесу, а й зберегти значну частину його вартості. Домовляючись про угоду, Джон Тейн жодного разу не порушив питання про своє кар'єрне майбутнє. Така відданість інтересам акціонерів нарівні з професіоналізмом та готовністю йти на ризик допомогла створити навколо Тейна ореол «святості» та загального визнання.

Збіг обставин

Як зробити кар'єрний ривок у несприятливих ринкових умовах?

Окрім професіоналізму, рішучих дій, інновацій та заявленої репутації існує складова, без якої всі мрії «схопити кризу за хвіст» так і залишаться мріями. Це доля, удача, збіг обставин – як комусь подобається.